Nu hvor du er klar til at lancere din egen online forretning, finder du dig sikkert konfronteret med dilemmaet om, at beslutte hvilket af de mange firmaer der tilbyder web hosting, der passer bedst til din virksomhed.

Det er faktisk ganske afgørende, at du tager tid til at undersøge dette område ordentlig, og ser på hvad de forskellige webhostingfirmaer har at tilbyde. Det kan blive en dyr fornøjelse at vælge den første udbyder, eller udelukkende at kigge på prisen som kriterie. For din egen, og din forretnings, sikkerheds skyld, bør du undersøge tingene ordentligt før du træffer en beslutning.

Årsagen til, at det er afgørende at vælge et godt webhotel er, at du vil være afhængig af den udbyder du vælger, til at sikre, at dine data altid vil være tilgængelige og aktive på internettet.

Ser du, når det drejer sig om at vælge et webhosting firma, til at lægge din din internetbaserede forretning på, bør prisen ikke være den vigtigste faktor i beslutningen.

Du bør også overveje følgende:

  1. Teknisk support

Det kan måske synes indlysende, men du vil være overrasket over, hvor mange iværksættere med online forretninger, der glemmer at tage højde for, om deres udbyder har god teknisk support. Test det webhostingfirma du overvejer, ved at tjekke, hvor nemt det er at kontakte dem. Lad være med at tro, at du måske ikke støder på problemer eller nogle tekniske vanskeligheder – det vil helt sikkert ske på et eller andet tidspunkt, som dit websted vokser. Derfor er det vigtigt, at kunne komme i kontakt med dit webhotel og den tekniske support så hurtigt som muligt. En god praksis er at kontakte dem, før du træffer din beslutning om at købe deres produkt.

 

  1. Diskplads

Nu afhænger dit behov for diskplads i høj grad af din forretningsmodel og plan. Det er selvfølgelig meget usandsynligt, at du planlægger hele din forretningsmodel, inden du begynder at sætte dit website op, men bare lav et skøn over, hvor stort dit websted skal være. Medmindre du planlægger at opbygge et større video- eller billedgalleri, vil de filer, din hjemmeside kommer til at bestå af, sandsynligvis fylde under 1 GB. Selv hvis du har en online møbelbutik, og du eksempelvis har store billeder af dine hay møbler og hvad du ellers har til salg, så er det begrænset hvor meget plads de vil kræve at have liggende.

 

  1. Båndbredde

Denne del afhænger igen af, hvordan du planlægger at reklamere for dit websted. Hvis du planlægger at købe adgang til de store medier, som aviser, TV og radio, bør du overveje større båndbredde. Det skyldes at denne form for trafikgenerering normalt producerer rigtigt mange besøgende på samme tid. Men hvis du starter med et lavt budget, og planlægger at sende trafik til dit websted ved hjælp af gratis metoder eller pay-per-click, behøver du kun omkring fem eller ti gigabyte månedlig båndbredde.