Hvis du arbejder hjemmefra helt ligesom så mange andre, så skal det tekniske udstyr som telefon, bærbar, teams m.m. være i orden. Men også udstyret til arbejdspladsen skal virke, og her har du trods alt brug for en del.

Få tips til hvad du skal bruge til en god hjemmearbejdsplads. Arbejdspladsen der måske foregår på hjemmekontoret, men også i stuen sammen med børn der måske skal have hjælp til deres hjemmeskole.

Hjemmearbejdspladsen

Arbejdspladsen i hjemmet som mange er blevet tvunget til, skal selvfølgelig være i orden. Men i stuen som på kontoret, får du brug for diverse redskaber. Her er papir, kuglepenne og et godt skriveunderlag uundværlig. Både til børnene som dig selv, hvis du sidder omkring spisebordet og arbejder med egne ting, men også hjælper børnene.

Kontoret

Hjemmekontoret hvor du kan sidde alene og arbejde, kræver selvfølgelig også ordentlig udstyr. Et hæve sænkebord og en ergonomisk kontorstol er en selvfølge, for du skal nok sidde mere derhjemme end på kontoret.

Derudover er der alle de tekniske ting til at kunne klare arbejdet optimalt. Internettet skal gerne dække alle hjørner, for i dagtimerne har jeres netværk nok aldrig ikke været så belastet som nu med alle hjemme. En wifi repeater eller et mesh-netværk kan være en god investering.

Mikrofon, højtalere og høretelefoner er også nødvendig, hvis du skal bruge teams, skype eller andet. Helt ligesom høretelefoner kan være rart til ”få ro”. Naboen er måske ved at renoverer huset, og håndværkerne larmer fra 7 – 15. Børn bliver rastløse, og de vil sikkert også larme gennem dagen.

Diverse udstyr til pc, Mac og telefon som du normalt har på arbejdspladsen, kan også være rart at have på plads på hjemmekontoret. Ingen ved hvor længe eller om hjemmearbejdspladsen begynder at tage fart ovenpå corona.

Ergonomi

Kontorstolen er dog noget af det vigtigste. Siddekomforten skal være god, så du ikke belaster ryg og læn. Helt ligesom det er usundt at sidde for meget. Her giver et hæve sænkebord mulighed for at stå, dog forfalder mange til at blive siddende fordi det er svære at fokuserer/koncentrerer sig stående. Det er dog mere vores indvendige smag for afslapning, end du rent faktisk fokuserer mere siddende.